Employer Branding, avagy mit tudsz rólunk, dolgoznál velünk?

A corporate brand, vagyis vállalati hírnév építése mellett elengedhetetlen, hogy a munkáltatói márkaépítés is a működésünk részévé váljon, hiszen a vállalatok ezáltal könnyebben meg tudják tartani jól teljesítő kollégáikat, könnyebben találnak új munkatársakat, amelyek nagyon fontos tényezők a versenyképesség fenntartása, vállalati célkitűzések elérése szempontjából.

Azok a cégek, amelyek felismerték, hogy a munkáltatói márkaépítés a sikerességük egyik tényezője és hatással van a vállalati hírnévre is tudatosan megjelenítik a márkaépítés elemeit a vállalati és területi vezetői célkitűzésekben.

Korunk technológiai vívmányaival élve sokkal gyorsabban és célzottabban megszólíthatjuk a számunkra megfelelő jelölteket, könnyebben tudunk átadni információt cégünkről és azt gondolhatjuk, hogy a munkáltatói brand építés egy gyorsan megvalósítható projektfeladat, azonban nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy nem elég ennek a kialakítása, nem elég egy egyszeri feladatként tekinteni rá, hanem folyamatosan építeni, alakítani kell törekedni arra, hogy a közvetített üzenet összhangban legyen a valósággal. Fontos, hogy a munkatársaink is azonosulni tudjanak a márkaüzenettel és tükrözze a szervezetet. Kollégáink érzései, gondolatai a munkahelyről sokkal hitelesebb forrás, mint egy szponzorált hirdetés bármilyen csatornán.

A sajátos munkaadói arculat, a mással nem összetéveszthető jellemzők tesznek egyedivé és vonzóvá egy munkahelyet, ezért azt javaslom, hogy kerüljük el az általános üzenetek hirdetését, a máshol bevált receptek változtatás nélküli alkalmazását, hiszen ezzel nehezen érjük el a kívánt hatást. Célravezető lehet, ha bemutatjuk a nálunk végezhető munkákat, megvilágítjuk az értelmét, őszintén beszélünk arról, hogy fejlődési és karrier szempontból milyen lehetőségeink vannak. Legyen egyértelmű, hogy most milyenek vagyunk és hogy mik azok a területek, amelyekben még ki szeretnénk emelkedni, de ne azt kommunikáljuk jelen állapotként, amilyenek terveink szerint évek múlva leszünk.

De hogyan is álljunk neki a kialakításának? Ki legyen a felelős érte?

Hiszem és tapasztaltam, hogy a munkáltatói imázs építése nemcsak a HR és a Marketingkommunikáció közös feladata, hanem minden vezetőnek kivétel nélkül részt kell vállalnia ennek a kialakításában, fejlesztésében, valamint fenntartásában.

Ha egy cég komolyan gondolja a brand építést, fontos, hogy biztosítsa hozzá a szükséges erőforrásokat is.

Első lépésként vizsgáljuk meg, hogy a tulajdonosi kör és a cégvezetés stratégiai céljainak elérése szempontjából kiket kell bevonzanunk, melyik célcsoport a számunkra elsődleges és térképezzük fel, hogy a célközönségünk számára mik azok a tényezők, amik fontosak, amik a döntésüket és lojalitásukat befolyásolják.

Ezt követően mérjük fel, hogy a kollégáink, a beszállítóink, versenytársaink mit tudnak a cégről és milyen érzelmeket, gondolatokat fogalmaznak meg a működésünkkel kapcsolatban.

Harmadik lépésként konszolidáljuk az első két lépés során megszerzett információkat, keressük azokat a közös metszeteket, amelyek a megcélzott tehetségek számára is fontosak és határozzuk meg azt a 3-4 munkáltatói márkaüzenetet, amelyre mind a belső, mind a külső kommunikációt építjük, amelyek már jelenleg is részei működésünknek.

Ha megvannak a fő üzeneteink, illesszük hozzá az arculati elemeket, majd jelenítsük meg és tudatosítsuk kollégáinkban.

Az imázs üzeneteink folyamatos fejlesztése, akciótervek kivitelezése nyomon követése és minél több csatornán keresztüli hirdetése egy későbbi folyamatos feladat, amely nagyban tud minket segíteni abban, hogy meglévő kollégáinkban is tudatosítsuk a vállalat erősségeit, ezáltal növeljük elkötelezettségüket, valamit abban, hogy az általunk képviselt értékrendbe, működési struktúrába illeszkedő jelöltek jelentkezzenek hozzánk és ismertté váljunk a munkaerő piacon munkáltatóként.

Kategóriák: Cégvezetés

Tagek: ,,